در فصلی که شاید فوتبال ایران یکی از بالاترین پیکهایش را از نظر حضور بازیکنان خارجی پشت سر میگذاشت، مسابقات به دلیل وقوع جنگ متوقف شد و طبیعتا یکی از نخستین نکتهها در این میان، مربوط به سرنوشت آنها میشود. بازیکنان داخلی که به هر حال در کشور حضور دارند و به زندگیشان ادامه میدهند. آنها منتظرند ببینند سرنوشت جنگ چه میشود و آیا بازیها از سر گرفته خواهد شد یا نه. شرایط اما برای نفرات خارجی فرق دارد. آنها از اولین ساعات وقوع جنگ، در مسیر خروج از کشور قرار گرفتند و اغلب ظرف یکی، دو روز از ایران رفتند. با این حال از نظر فنی و فوتبالی، سرنوشت آنها با هم متفاوت است.