روزنامه نیویورک تایمز نیز در تحلیلی به نتایج جنگ اخیر در خاورمیانه پرداخته و عنوان کرد که مطمئنا توافق اخیر میان ایران و آمریکا شباهتهای زیادی به یک پرونده ورشکستگی املاک و مستغلات دارد.
عضو مجمع تشخیص نظام گفت: مذاکرهکنندگان باید کارهای استشهادی کنند. بعضا ممکن است فردا یک عده فحش هم بدهند… ولی چارهای نیست. هیچ جنگی در دنیا تا ابد ادامه ندارد؛ بالأخره آخرش به یک تفاهم میرسد.
چهرههای اصولگرایی که همواره از منتقدان شماره یک برجام به شمار میآیند، اخیرا از تفاهم ایران و آمریکا حمایت کردند که تناقض عجیبی با دیدگاههای آنان دارد.
نماینده الیگودرز در مجلس خواستار پیگیری موضوع توهین و تهدید رئیسجمهور توسط یک مداح شد و گفت: باید از هر اقدامی که باعث خدشهدار شدن انسجام ملی میشود، جلوگیری کنیم.
عبدالجواد موسوی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت کشور نوشت: کاملا واضح است که عزیزان وزارت کشور خیلی بهتر از همه ما میدانند که تقلیل دادن این رفتارها به «شوخی» خودش یکجور شوخی است. منتهی شوخی بینمک و یخی است.
ارزیابی عملکرد رسانه ملی ملاک پیچیدهای نمیخواهد. حتی لازم نیست وارد جزئیات و بحثهای دامنهدار شویم که حق چیست و کجاست. چند سؤال ساده در دل جنگ وجود دارد که هرکس عملکرد رسانه ملی را ببیند، میتواند بر اساس آن قضاوت کند.
شریعتمداری نوشت: هموطنان بحرینیمان که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی و تحت حاکمیت مصنوعی آلخلیفه به بند کشیده شدهاند، بارها اعلام کردهاند که خواستار پیوستن به ایران یعنی وطن اصلی خود هستند و انتظار آن است که مسئولان دستاندرکار نظام این خواسته برحق و قانونی هموطنان بحرینیمان را بیپاسخ نگذارند.
مقام سابق سعودی گفت: ادامه حمایت سیاسی و نظامی از رژیم صهیونیستی به پیچیدهتر شدن چشمانداز منطقهای کمک میکند و مانع از دستیابی به راهحلهای پایدارتر میشود.
قالیباف پس از ورود به سوئیس نوشت: کودکان مظلوم میناب و تمام شهدای ایران عزیز را هر لحظه ناظر اعمال و رفتار خود میدانم. آنها ما را میبینند و از ما انتظار دارند.
در اوایل ژوئن، ترامپ و مشاورانش تصمیم گرفتند که به دنبال توافقی چارچوبی با تهران باشند که شامل بازگشایی تنگهٔ هرمز و اصول کلی برای حل وفصل برنامهٔ هسته ای ایران باشد.
روزنامه گاردین در گزارشی با استناد به ارزیابی فردی که رئیس جمهور آمریکا را با دیکتاتورهای جهان در طول تاریخ مقایسه کرده، نوشت: او ادعا میکند که «تفاوت فاحش» بین او و مجموعه خودکامگان یاغی این است که ترامپ قدرتمندتر است.
در توییت جدید نبویان آمده است: امروز در شبکه خبر در مورد چرایی مخالفت رهبری با تفاهم یادداشت ایران و آمریکا مشغول بیان دیدگاه رهبری بودم که به صورت ناقص رها شد.