ادعای وزیر خزانهداری آمریکا درباره برنامه هستهای ایران
«اسکات بسنت» وزیر خزانهداری آمریکا روز جمعه بار دیگر در توجیه حمله آمریکا علیه ایران مدعی شد که ایران تنها دو هفته تا دستیابی به سلاح هستهای فاصله داشت.
بسنت در سخنانی ادعا کرد: «ما باید به ایران میرفتیم چراکه که اگر آنها میخواستند تنها دو هفته تا دستیابی به سلاح هستهای فاصله داشتند.»
شایان ذکر است که مقامات ایرانی بارها تاکید کردهاند که به دنبال دستیابی به تسلیحات هستهای نیستند و چنین تسلیحاتی در دکترین دفاعی ایران جایگاهی ندارد.
پیشتر «رضا نجفی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی در وین در سخنرانی در نشست شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی گفته بود: «دو تجاوز جنایتکارانه مشترک آمریکا و رژیم اسرائیل علیه ایران در سال های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ و اهداف روشنی که برای این جنگ های غیرقانونی علنا اعلام کردند، یعنی نابودی ایران و تصاحب نفت و گاز آن، کاملا روشن کرد که تمام ادعاهایشان مبنی بر اینکه ایران به دنبال سلاح هسته ای است و تمام ۲۵ سال راستی آزمایی و بررسی موضوع، انتشار گزارش ها و تصویب قطعنامه ها صرفا بهانه ای برای توجیه یک تهاجم مشترک برنامه ریزی شده بوده است.»
بخش سایتخوان، صرفا بازتابدهنده اخبار رسانههای رسمی کشور است.