دیدار وزیر کشور پاکستان با پزشکیان/جزئیات یک گفتگوی مهم
سید محسن نقوی، وزیر کشور پاکستان که برای ادامه رایزنیها درباره تفاهم میان ایران و آمریکا به تهران سفر کرده، عصر امروز با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان دیدار و رایزنی کرد.
در این دیدار رئیسجمهور ضمن قدردانی از رویکرد برادرانه، مسئولانه و متعهدانه دولت پاکستان در حمایت از روند گفتوگوها و تلاشهای دیپلماتیک منجر به توافق آتشبس و پایان جنگ، نقش سازنده و مؤثر پاکستان را در پشتیبانی از مسیر دیپلماسی و کمک به تثبیت نتایج حاصل از مذاکرات مورد تأکید قرار داد.
پزشکیان همچنین با اشاره به اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش و تعمیق روابط با پاکستان در تمامی حوزههای مورد علاقه طرفین، بر ضرورت بهرهگیری از ظرفیتهای گسترده موجود در مناسبات دو کشور تأکید کرد.
منبع آگاه از حضور قالیباف و عراقچی در سفر عصر امروز تیم مذاکرهکننده به ژنو خبر میدهند.
در همین راستا مقرر شد هیأتی عالیرتبه به سرپرستی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی، به پاکستان سفر کرده و زمینههای توسعه همکاریهای اقتصادی، تجاری، سرمایهگذاری و سایر حوزههای مشترک را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.
وزیر کشور پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیسجمهور و استقبال از حصول توافق آتشبس و پایان جنگ ، از تلاشها و تدابیر دیپلماتیک پزشکیان و قالیباف، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه و اسکندر مؤمنی وزیر کشور در مدیریت مؤثر روندهای سیاسی و دیپلماتیک قدردانی کرد.
سید محسن نقوی همچنین از رهنمودها و هدایتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیتالله العظمی سید مجتبی خامنهای و نقش راهبردی و هوشمندانه معظمله در حمایت از روندهای دیپلماتیک و کمک به پایان یافتن بحران و برقراری آتشبس تقدیر کرد.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت راهبردی روابط تهران و اسلامآباد، اظهار داشت که دولت پاکستان مصمم است سطح همکاریهای دوجانبه را در تمامی عرصهها، بهویژه در حوزههای اقتصادی و تجاری، به شکل قابل توجهی افزایش دهد.
وزیر کشور پاکستان همچنین اعلام کرد سفیر جدید پاکستان در تهران با مأموریت ویژه توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری و راهبردی میان دو کشور فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
بخش سایتخوان، صرفا بازتابدهنده اخبار رسانههای رسمی کشور است.