نمایشگاه عکس «بازمانده» که شامل آثار محسن رضایی از جنگ ۴۰ روزه است در گالری ۰۰۹۸۲۱ افتتاح شد. در معرفی این نمایشگاه عنوان شده است: محسن رضایی در این مجموعه با نگاهی شخصی، جستوجوگر و روایتمحور، تلاش کرده است تا ابعاد مختلف رخدادها، تاثیرات انسانی و اجتماعی جنگ را به تصویر بکشد. آنچه در نمایشگاه «بازمانده» ارائه شده، در واقع بخشی از کوشش مستمر این عکاس در ثبت واقعیتهای پیرامونی است؛ رویکردی که در آن مرز میان عکاسی خبری، مستند اجتماعی و هنر مفهومی مورد توجه قرار گرفته است.
ایرنا:
سردار رضایی با بیان اینکه راه شهید و فرماندهان شهید ایران اسلامی توسط جوانان ادامه خواهد داشت، گفت: جنگ کنونی موجب جهش قدرت ایران اسلامی در جهان شد.
عصر ایران:
سرلشکر «محسن رضایی» فرمانده پیشین سپاه پاسداران گفت: اگر جنگ ادامه یابد و محاصره برداشته نشود، جنگ به اقیانوس هند، باب المندب و دریاهای سرخ و مدیترانه کشانده خواهد شد.
فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی با اشاره به تداوم محاصره دریایی و زیادهخواهی رئیسجمهوری آمریکا در مذاکرات تصریح کرد: ترامپ برای سومینبار در حال خیانت به دیپلماسی است. محسن رضایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «همانطور که پیشبینی میشد، رئیسجمهور آمریکا برای سومینبار در حال خیانت به دیپلماسی است. او با ادامه محاصره دریایی و زیادهخواهی در مذاکرات، بیش از پیش ثابت کرد که اهل مذاکره نیست و اهداف دیگری را دنبال میکند.»/ایسنا
ايسنا:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهارات هشدارآمیزی گفت: آمریکا را وادار خواهیم کرد محاصره دریایی را پایان دهد – یا از طریق مذاکره، یا در صورت مقاومت، از طریق اقدام مستقیم.
ايسنا:
فرمانده سپاه در دوران جنگ تحمیلی با بیان اینکه ابتدا آمریکاییها باید اقدامی عملی در مذاکرات انجام دهند، گفت: مردم ایران بدانند در مذاکره جدی هستیم اما دشمنان بدانند که در میدان و در دفاع از ایران جدیتریم.
تسنیم:
محسن رضایی گفت: امروز، پایگاههای آمریکایی در کشورهای خلیج فارس برای حمله به ایران استفاده میشوند. وقتی آنها به ما حمله میکنند، آیا ما فقط مینشینیم و آنها را تماشا میکنیم و حمله متقابل نمیکنیم؟ متأسفانه، امارات متحده عربی با ما بدرفتاری کرده است و ما تا به امروز خشم خود را فرو خوردهایم.
تسنیم:
محسن رضایی در پاسخ به این سوال که چرا رهبر انقلاب در مقابل مردم ظاهر نمیشوند؛ اظهار داشت: این اتفاق خواهد افتاد. دلیل آن یک طرح امنیتی و حفاظتی است و دلیل آن روشن است: رژیم صهیونیستی میخواهد تعدادی ترور در ایران انجام دهد.